با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ طنز/اندر حکایات صرفه جویی در آموزش و پرورش (۱)!!!
زیارت عاشورا

طنز:اندر حکایات صرفه جویی در آموزش و پرورش (۱) به قلم رسول انصاری فرهنگی ملارد

آنقدر گفتند و گفتند و شنیدیم و آنقدر جلسه و همایش و سمینار برگزار شد و بررسی و تحقیق انجام گرفت و سند ونقشه راه تدوین شد که بالاخره درد بی درمان آموزش و پرورش کشف شد . داروی کشف شده همان ” صرفه جویی ” و ” تعادل نیروی انسانی ” است. کلید واژگانی که این روزها ورد زبان مقامات رده بالای آموزش و پرورش مخصوصا مقام عالی وزارت شده و از این منظر مورد تشویق و تایید دولت نیز قرار گرفته . برای اینکه ایده بی نظیر صرفه جویی و کاهش تعداد معلمین از یک میلیون نفر به هفتصد و پنجاه هزار نفر عملی و محقق شود ، چند راهکار خدمت این عزیزان ارائه میگردد.!!! تاچه قبول افتد و چه در نظر آید !!!
۱- پیشنهاد می گردد مدارس فقط با یک مدیر اداره شوند و عنوان پست سازمانی از ” مدیر واحد آموزشی ” به ” مدیر همه کاره آموزشی ” تغییر یابد .
۲- با توجه به ورود تعدادی “یار ” به مدرسه از قبیل ” معلم یار ” ، ” فن یار معلم ” و ” مدیر یار ” ، پیشنهاد می گردد ، که تعدادی ” یار ” جدید مانند ” معاون یار ” ، ” پرورش یار ” ، ” تربیت یار ” ، ” آموزش یار ” ، “خدمتگزار یار ” ، ” سرایدار یار ” و ” مراقب بهداشت یار ” ، به این ” یاران ” اضافه شده تا مدیر در عرصه مدیریتی آنقدر ها هم بی یار و یاور نماند .
۳- با توجه به اینکه این روزها بازار تغییر نظام آموزشی همچنان داغ است و این پرونده مفتوح ، پیشنهاد می گردد نظام آموزشی از ۶-۳-۳ به ۶-۶ تغییر یابد و انتخاب رشته به بعد از ورود به دانشگاه موکول گردد .
۴- در صورت اجرایی شدن راهکار شماره (۳) که می تواند زمینه ساز صرفه جویی مورد علاقه وزراتخانه شود ، پیشنهاد می گردد ، کلاسها به شیوه ” مسجدی ” برگزار شود . البته قبل از آن باید با میز و صندلی و نیمکت خداحافظی کرد . در شیوه ” مسجدی ” می توان کلاسها را تا خرخره پر کرد و در مواقع لزوم از دانش آموزان خواست که با ذکر یک صلوات یک گام عقب تر روند تا جا برای ورود تعداد بیشتری از دانش آموزان باز شود . در این شیوه ضرب المثل معروفآب که از سرگذشت ، چه یک وجب چه صد وجب ” نیز عینیت پیدا می کند . بدین شکل که ” وقتی تعداد دانش آموز در کلاس از حد مشخصی مثلا ۲۵ نفر بالاتر رفت ، چه یک نفر چه صد نفر ” دیگر فرقی نمی کند .
نتیجه : با اجرای راهکارهای فوق تعداد مدارس ، کلاس ، عوامل اجرایی و معلم کاهش چمشگیری خواهد یافت و با این سبک و سیاق حقوق معلمین ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت !!! معلمان بر صدر نشسته و قدر خواهند دید و از گوشه عزلت به درخواهند آمد .



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:, | 7:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |